
Facebook mení podmienky od januára, zasiahne do súkromia
Od 1. 1. 2015 vstupujú do platnosti nové obchodné podmienky Facebooku. Či jeho užívateľa súhlasia, alebo je, je celkom nepodstatné, pretože nové pravidlá, ktoré sa týkajú prevažne reklamy začínajú platiť od prvého dňa roka 2015. Váš súhlas bude prejavený prihlásením sa do Facebooku, čiže ak chce používateľ najznámejšej sociálnej siete vyjadriť nesúhlas, nemal by sa viac prihlásiť do svojho účtu. Lenže to je pre mnohých ľudí nepredstaviteľné, keďže závislými sú od Facebooku bežní ľudia, zostávajú v kontakte r priateľmi a rodinou, aj mnohí obchodníci a správcovia kampaní.
Čo sa zmení?
Novými pravidlami sa Facebook odváži pristupovať k ešte väčšiemu objemu údajov o vás od polohy, po všetko, čo máte vo svojom profile. Z tohto všetkého bude vyhodnocovať výsledky a na základe nich zobrazovať reklamu. Zhruba sa dá povedať, že počas dovolenky v Tatrách vám bude zobrazovať reklamy na tatranské hotely, atrakcie a služby. Vyhľadá podniky vo vašej blízkosti, keď načíta vašu polohu. Zobrazí reklamy na nákup napríklad na elektronické cigarety, ak zistí, že sa snažíte prestať, alebo fajčíte na fotografiách príliš. Výsledky môžu byť akékoľvek a využiť na to chcú všetky možné nástroje od fotografií, videá, písaný text a zadané údaje, ale tiež polohu a to, s kým sa priatelíte. Dá sa do určitej miery povedať, že niektorým ľuďom to nebude prekážať a zobrazovaná reklama bude zaujímavejšia. V každom prípade ide o zásah do súkromia.
Obchodníci budú mať viac príležitostí a úspech
Na toto všetko sa však môžu tešiť obchodníci, kvôli ktorým je celá vec vytvorená a pripravená na spustenie. Práve snaha o čo najväčší zisk a zmysel kampaní ženie Facebook vpred v rámci vývoja reklamného priestoru a cielenia. Marketér – obchodník predávajúci a spravujúci kampane na Facebooku, bude môcť získať z kampane oveľa viac. Nepochybne celý systém tvoril náklady a tie sa môžu odzrkadliť aj na cene takto úspešne cielenej reklamy. Existujú tu teda dva pohľady na vec. Jeden z pohľadu užívateľa a druhý z pohľadu obchodníka a firmy so záujmom o inzerciu cielenú pomerne presne.